Tuesday, March 16, 2010

Sembang-Sembang teh tarik...

Actually saya tak dapat nak fikirkan sebarang tajuk untuk dikongsikan bersama. Last two-three days merupakan hari yang malang buat saya. Tapi saya dah redha.....

So todays saya nak sembang kosong ajer dengan uols (Perkatan uols ni selalu dipakai oleh bloger RASP).

Sedar tak sedar dah 2 bulan saya berblog.. Masih ingat lagi masa memula nak buat, kacau bilau jadinya.

Saya juga sering melewati blog-blog yang lain sama ada yang jadi follower saya atau pun tidak. Saya belajar banyak benda baru.

Contohnya, Luis Vuitton tu sebenarnya adalah jenama terkenal bagi feshen wanita terkenal+glamour=mahal.

Saya juga baru tahu yang perkataan chaiyok tu bermaksud 'berusahalah'. (TQ mimi)

Rupanya, nak balik kelantan dari UTHM Batu Pahat amek masa 12 jam naik bas... masyallah mahunya saya boring sampai pengsan. Pengsan pun tak boring. (kesian nik anna and orang kelantan)

Saya juga mengenal erti kecekalan bagaimana seorang wanita cuba untuk menghampiri destinasi chenta. hahaah (jgn marah reben merah)

Kebanyakkan blog saya lawati menjadikan blog sebagai media untuk menyalurkan maklumat.


1. Ada yang gunakan blog untuk mengupdate aktiviti harian
2. Ada yang gunakan blog untuk memberi pandangan
3.Ada yang gunakan blog untuk info politik, info perniagaan, info agama
4. Ada yang gunakan blog untuk menyampaikan apa yang terpendam di hati

Walau apapun tujuan, blog merupakan alat untuk kita mengeratkan silaturahim.

Kadang-kadang pendapat yang ditinggalkan oleh bloger lain dalam blog kita dapat memberi satu perspektif baru dan segar.

Ini kerana pendapat orang luar (stranger) amat diperlukan kerana mereka bersifat neutral, ikhlas dan selalunya tidak bersifat judgemental terhadap kita. Malah mereka mungkin melihat sesuatu dalam perspektif yang berbeza.

Oklah, dah jauh melalut ni... anyway saya ucapkan tq kepada semua kerana sudi melawat blog nie. Semoga ada sesuatu yang dapat kita kongsi bersama dengan rakan-rakan ketika berblog..


Selamat berblog untuk semua!!!!!





6 comments:

  1. marilah kite bersama-sama berusaha berbloging..
    sme la kite bru je start bloging ni..
    masih banyak untuk di pelajari

    ReplyDelete
  2. wah wah..nama saya di sebut di entry ini :P haha..mekaseh coz ingt mimi..chaiyok2x ganbatee nee aja aja fighting!! (",)

    -jgn knal ptus asa- -berusaha lah-

    me too..klantanese gal..lalala~~ :) mmg jauh 12jam pjalanan..6 tahun dh ulang-alik.."berjihad"

    ReplyDelete
  3. hurmm.. x abes2 ngan destinasi chenta..
    hahaha.
    saya ke langkawi semula..
    nak berholiday??
    ayuh~

    ReplyDelete
  4. anak pakcik redzuan : semoga blog anda menjadi kunjungan ramai

    mimi: sian kena naik bas 12 jam. selaku engineer buat jalan,rumah dan titi, awak buatlah hiway baru chaiyok chaiyok

    Reben : mmm, dah tajuk blog awak 'destinasi chenta' nak wat camna hehehe

    ReplyDelete
  5. huhu..etu la pesal..terpaksela..nk cari ilmu kn..jauh ckit pon..=)okep2..akk ku bina jalan yg cm escalator..hahaha..

    ReplyDelete
  6. baguslah entri ni.... selamat berblog gak.... semoga tak putus asa menulis blog...

    ReplyDelete