Friday, February 26, 2010

KLCC


Rabu 24/2/2010

Tiba-tiba pandanganku menyelinap jauh ke tingkap2 bangunan KLCC. Ntah apa yang dibuat oleh penghuni di sana...

Tak sangka pula diruang tamu sebuah jabatan di sebuah bank di tingkat 21 ini mempunyai tingkap yang amat besar menghala terus ke arah KLCC. Nampak seluruh KLCC dan bangunan disekeliling.

'Encik duduk dulu ya. sebentar lagi interviewer sampai. Dia sangkut dalam traffic agaknya tu.' sapa seorang wanita yang duduk di dalam bilik berdindingkan kaca di sebelah aku.

Aku melihat jam di tangan. Sudah pukul 2.35, dah setengah jam kat sini. Mmmm.. apa nak buat tunggu sajalah. Lagipun sofa yang disediakan untuk tetamu amat selesa. Mataku terus terpaku ke luar tingkap itu.

Kagum melihat KLCC. Masa mula-mula dulu, ramai mempertikaikan pembinaannya, tapi kini diharapkan ia kekal menjadi mercu tanda zaman berzaman lama selepas perginya pengasas KLCC iaitu DR M. Aku fikir pandangan KLCC di waktu malam lebih cantik dari waktu siang kerana lampu-lampu yang menghiasi.

Tiba-tiba aku teringat... Di situlah aku pertama kali berjumpa dengan seseorang. Sebelum itu kami hanya berhubung melalui telefon. Setelah hampir setahun, barulah aku berkesempatan ke KL untuk berjumpa. Susah digambarkan perasaan. Speechless, soundless dan happiness. hahaha

Tapi lama kelamaan, things got complicated dan hubungan berakhir selepas lima tahun berkawan. Perhaps jarak yang jauh telah menyumbang kepada perkara ini. Ingatkan KLCC akan menjadi tugu kasih aku, tapi malangnya ia menjadi nesan. hahahha pandai lak aku bermadah.....(adik2 aku mesti ketawa berdekah2 bila baca blog ini)

Aku tersenyum sendirian mengenangkan pertemuan di KLCC itu. 'Dik ! Dik!' Wanita tadi mengejutkan aku dari lamunan. 'Interviewer dah bersedia untuk menemuduga adik kat bilik depan tu'.

Aku mula membetulkan tali leher dan lantas bangun menuju ke bilik temuduga. Terasa kelakar pula sebab sejak mencapai umur 30-an ini, jarang orang panggil aku adik. Selalunya Encik, Cik, Bang, Bang Cik dan kadang-kadang Pak cik.

Sebaik tiba di muka pintu, kelihatan dua pengawai tersenyum ke arah ku. Jantung mula berdegup kencang......

Apa pula nasibku di sini...............

6 comments:

  1. waaaaaaaahhhhhhhhhh!...TINGGINYE NESAN KASIH itu!.....tak pernah ku terbayang NESAN setinggi itu!..

    harapnya rezeki itu lebih tinggi dari NESAN itu...mungkin setinggi BINTANG di langit.. =)

    ReplyDelete
  2. hurm....knangan terindah sume tu...knangan tnggal knangn.. :) sbar la yea...

    smoga di limpah rezeki :)

    ReplyDelete
  3. emm..nice ur story..mcm bce cete novelis terkenal..terus berblog..i follow u..

    ReplyDelete
  4. destinasi chenta yg menjadi nesah kasih..
    wahahahaha..
    sabaq2...

    ReplyDelete
  5. sweet memory tuh..:)

    interview pe???

    ReplyDelete